Ostoskori
0 tuotetta, yhteishinta 0,00€
Ostoskori on tyhjä!

Naisten hiustenlähtö

Lähes viidesosa kaikista maailman naisista kärsii alopeciasta tai pälvikaljuisuudesta. Miehillä hiustenlähtö noudattaa usein yhtä kaavaa, mutta naisilla kulku ei välttämättä ole samankaltainen. Tutkijat uskovat sitä vastoin geneettisen herkkyyden mieshormonia vastaan olevan yleisin syy miesten ja naisten hiustenlähtöön, siksi tilasta käytetään englanninkielistä nimitystä ”androgenetic alopecia”. Nämä molemmilla sukupuolilla tavallisesti olevat hormonit vaikuttavat kielteisesti joidenkin ihmisten hiustuppiin ja pitkällä aikavälillä hiustenkasvu lakkaa kokonaan tai ainakin heikkenee. Kyseisestä tilasta kärsivät naiset menettävät harvoin kaikkia hiuksia päälaelta, kuten miehet, sen sijaan kyse on epätasaisesta hiustenmenetys koko päälaen alueella.

Raskaana olevat naiset huomaavat usein, että hiukset kasvavat nopeasti ja tuntuvat paksummilta johtuen estrogeenitason nopeasta kohoamisesta raskauden aikana. Vähän aikaa synnytyksen jälkeen on tavallista, että hiukset koetaan heikommiksi kuin koskaan aikaisemmin, tähän myötävaikuttava tekijä voi olla estrogeenitason palaaminen normaaleihin tasoihin. Estrogeenivajeeseen liittyvä hiustenlähtö alkaa tavallisesti vaihdevuosien aikana ja monet naiset kärsivät tästä tilasta enemmän tai vähemmän kattavasti.

Apua pälvikaljuille naisille

Naisten geneettiseen hiustenlähtöön apua voi osittain antaa päähän siveltävä linimentti minoksidiili (Rogaine®, Spectral DNC) ja hiuskirurgia, jossa hiuksia siirretään runsaampi hiuksisilta alueilta vahingoituneille alueille kirurgisin keinoin. Hiuslaseri on myös näyttänyt auttavan, parhaiten minoksidiilin kanssa käytettynä. Uusi luonnollinen tuote nimeltä Phytocyane on myös osoittautunut tehokkaaksi avuksi pälvikaljusta kärsiville naisille.

Pälvikaljuja alueita voi myös tehokkaasti peittää Toppik® hiuskuiduilla – monet naiset käyttävät tuotteitamme ja ovat erittäin tyytyväisiä. Tämän lisäksi tasapainoinen ruokavalio on tärkeä hiusten terveen ulkonäön ja tunnun saavuttamiseksi, kuten myös pitkään jatkuvan stressin välttäminen.